Starší komentáře ke článku: Pokročilé zpracování událostí napříč platformami

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Ondrej Ivanic

Datum vložení: 6.2.2003 0:43:15

je to celkom prijemna znema, po vcerajsku...

Avatar

Autor komentáře: Fczbkk

Datum vložení: 6.2.2003 10:53:57

Ten ZIP s ukážkou nie je stiahnuteľný. Bolo by možné ho zfunkčniť?

Avatar

Autor komentáře: Richard

Datum vložení: 7.2.2003 11:02:41

Konečně se tu začínají objevovat příspěvky které jsou o něčem. Gratuluju, akorát by to IMHO chtělo odkaz na nějaké vychytané příklady které by přesvědčily lamy že mají ppoužívat právě tuhle metodu a ne svoje ohavná proprietární řešení.

Avatar

Autor komentáře: Leo

Datum vložení: 7.2.2003 18:25:58

Az to bude podporovat vetsina prohlizecu, tak klidne :-) Do te doby budu lama (neni to nahodou nejaky zvire? :-) Leo

Avatar

Autor komentáře: Richard

Datum vložení: 7.2.2003 18:52:11

Milý Leo, jsi lama na druhou neboť zabedněná. Ten skript je napsaný tak že běží ve většině prohlížečů, přinejmenším na těch důležitých - to ostaně plyne už z nadpisu (...napříč platformami).
A ano, lama je zvíře, přechodný článek mezi lidoopem a programátorem.

Avatar

Autor komentáře: Leo

Datum vložení: 7.2.2003 21:55:27

Ale ja nemluvil o reseni v clanku, ale jen o tehle casti: "Standardní model událostí, definovaný ve specifikaci DOM level 2". Leo

Avatar

Autor komentáře: scorpi

Datum vložení: 7.2.2003 18:50:55

Jojo, posledni dobou je to tady na Intervalu vylozene o tom, KDO clanek napise - podle jmena se da temer na 100% predvidat kvalita clanku - a clanky tohoto autora patri k tem 100% kvalitnim :-)

Avatar

Autor komentáře: Ritchie

Datum vložení: 8.2.2003 23:32:14

Zcela souhlasím. U článků některých autorů (JH, PR,…) čtu rovnou diskuze, protože z nich se dozvím mnohem užitečnější informace než z článku samotného. Nebo je alespoň legrace.
Mými oblíbenými autory co do kvality článků jsou MS a JD.

Avatar

Autor komentáře: Michal Kusyn

Datum vložení: 9.2.2003 10:53:30

Tak jsem clanek trochu proletl. Napad je to veskrze dobry, presto si vsak myslim, ze neni uplne idealni, neb standardni model je omezovan na ukor IE (napr. zachytavani). Pokud by to autor udelal naopak, pak bych to chapal.

Dale takova drobnost v pouzitych terminech. Za nejvyssi uroven je povazovan 'document', podle klasickeho stromu, jez representuje DOM strukturu. Proto je zachyvani protekani od nejvyssiho (document), k danemu elementu. Probublavani je potom od elementu k nejvyssimu (document). S toho prameni chybka pri popisu parametru addEventListener. True je protekani dolu (zachytavani) a false je protekani nahoru (probublavani).

Potom mi celkem vadi pretaveni currentElement na element, kterem pridavame udalost, neb currentElement je aktualni element ve kterem se vyvolana udalost zpracovava, nikoliv cilovy element. Proto se mi to zda mirne zavadejici.

Avatar

Autor komentáře: Michal Kusyn

Datum vložení: 9.2.2003 19:31:26

Ted jsem zjistil zajimavou vec, ze Phoenix ma spatne implementovane konstaty eventPhase. Zatimco co Mozilla je zobrazuje korektne, phoenix porad "vyplyvuje" 2, cili AT_TARGET i pri bublinkach a capture.

Jo a screenX je normalne v IE k dispozici.

Avatar

Autor komentáře: Michal Kusyn

Datum vložení: 9.2.2003 19:37:24

Udalosti klavesnice jsou stand. ve verzi DOM3.
<a href='http://www.w3.org/TR/2002/WD-DOM-Level-3-Events-20020712/events.html#Events-TextEvents-Interfaces' target='_blank'>http://www.w3.org/TR/2002/WD-DOM-Level-3-Events-20020712/events.html#Events-TextEvents-Interfaces</a>

Ale pokud me pamet neklame, moc s toho posledni prohlezece neumi,

Avatar

Autor komentáře: Martin Snížek

Datum vložení: 11.2.2003 22:06:57

<I>Napad je to veskrze dobry, presto si vsak myslim, ze neni uplne idealni, neb standardni model je omezovan na ukor IE (napr. zachytavani). Pokud by to autor udelal naopak, pak bych to chapal.</I>

Zprovoznit zachytavani mi pripada jako uz "prilis velky luxus" -- dost tezko by se to realizovalo, navic se IMHO da vetsinou stejne vyjit s probublavanim.

<I>Dale takova drobnost v pouzitych terminech. Za nejvyssi uroven je povazovan 'document', podle klasickeho stromu, jez representuje DOM strukturu. Proto je zachyvani protekani od nejvyssiho (document), k danemu elementu. Probublavani je potom od elementu k nejvyssimu (document). S toho prameni chybka pri popisu parametru addEventListener. True je protekani dolu (zachytavani) a false je protekani nahoru (probublavani).</I>

Jasne, ja to vykladal vzhledem k obrazovce pocitace -- z tohoto pohledu lezi document nejniz, tedy nejdale od pozorovatele. Zda se mi to tak pochopitelnejsi, ale na tom nesejde...

<I>Potom mi celkem vadi pretaveni currentElement na element, kterem pridavame udalost, neb currentElement je aktualni element ve kterem se vyvolana udalost zpracovava, nikoliv cilovy element. Proto se mi to zda mirne zavadejici. </I>

currentElement je odkaz na element, jehoz posluchac se prave zpracovava -- to jest ten, kteremu byl posluchac udalosti prirazen. Proto muzeme do teto vlastnosti priradit element, u ktereho posluchac prave registrujeme. Promenna element prave tento odkaz obsahuje, ne odkaz na cilovy element udalosti, jak se domnivate.

<I>Jo a screenX je normalne v IE k dispozici.</I>

Jejej :-) To jsem se ale hloupe prehlednul. Kazdopadne diky za upozorneni!

<I>Udalosti klavesnice jsou stand. ve verzi DOM3.</I>

Nejsou standardizovany -- jedna se pouze o Working Draft, tedy pracovni dokument, ktery muze byt i diametralne odlisny od pripadneho finalniho doporuceni (tedy standardu). Takoveto dokumenty nejsou urceny k implementaci, proto neni ani podpora prohlizecu dobra.

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 12.2.2003 14:26:55

>Zprovoznit zachytavani mi pripada jako uz "prilis velky luxus" -- dost tezko >by se to realizovalo, navic se IMHO da vetsinou stejne vyjit s >probublavanim.

Tady nejde o luxus. Jde o to, ze je to standard. Realizace neni slozita, byt jde o vetsi rezii. Ostatne prototyp je jiz funcki, a co nevidet se tady objevy jako clanek (aspon doufam:).

>Jasne, ja to vykladal vzhledem k obrazovce pocitace -- z tohoto pohledu >lezi document nejniz, tedy nejdale od pozorovatele. Zda se mi to tak >pochopitelnejsi, ale na tom nesejde...
podle W3C je document top element

>currentElement je odkaz na element, jehoz posluchac se prave >zpracovava -- to jest ten, kteremu byl posluchac udalosti prirazen. Proto >muzeme do teto vlastnosti priradit element, u ktereho posluchac prave >registrujeme. Promenna element prave tento odkaz obsahuje, ne odkaz >na cilovy element udalosti, jak se domnivate.

Asi myslime totez, ale jinak to vykladame. Nebo je rozdil v realizaci. Maly priklad.

Mam-li box A a do nej vnoreny box B.
Oba dva maji onmousedown = svojefunce
Kliknu-li na B, vyvola se fce, s tim ze vlastnosti event jsou

target (resp. srcElement) = box B
currentElement (resp. neni protejsek) = box B

Pak se bubla vyse a spusti se fce, s tim ze vlastnosti event jsou
target (resp. srcElement) = box B
currentElement (resp. neni protejsek) = box A



Avatar

Autor komentáře: Martin Snížek

Datum vložení: 13.2.2003 21:55:58

Asi myslime totez, ale jinak to vykladame. Nebo je rozdil v realizaci. Maly priklad.

Mam-li box A a do nej vnoreny box B.
<I>Oba dva maji onmousedown = svojefunce
Kliknu-li na B, vyvola se fce, s tim ze vlastnosti event jsou

target (resp. srcElement) = box B
currentElement (resp. neni protejsek) = box B

Pak se bubla vyse a spusti se fce, s tim ze vlastnosti event jsou
target (resp. srcElement) = box B
currentElement (resp. neni protejsek) = box A</I>


Přesně takhle to taky bude v našem objektu :-)

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz