zivotynawebu.net

10. září 2004

Zhodnoťte a napište svůj názor na tyto stránky.

Zamezení vícenásobného odeslání formuláře pomocí server control v ASP.NET

10. září 2004

O tom, že v řadě webových aplikací je nežádoucí, aby uživatel odesílal údaje z formuláře vícekrát, a jak tomu alespoň klientským skriptem zamezit, jsme již psali. V tomto článku popsaný způsob zapouzdříme do serverového ovládacího prvku, který je pak možné ihned použít jako náhradu původního

Návrh aplikací v jazyce UML – textová specifikace případů užití

9. září 2004

V předchozích článcích popisované diagramy případů užití jsou pomůcky pro rychlou orientaci ve funkčních požadavcích na systém, jejichž významovým podložím musí být podrobný textový popis případů užití. Tento článek vybočuje ze zaměření série na návrh aplikací v UML, protože UML žádnou normalizovanou

divadlo

8. září 2004

Zhodnoťte a napište svůj názor na tyto stránky.

Hrátky s okrajem textu v CSS

8. září 2004

Mnoho obvyklých efektů „papírové“ typografie bývá designéry webu zcela ignorováno, přestože je lze vytvořit poměrně snadno i se stávajícím CSS a za použití striktně sémanticky strukturovaného (X)HTML. Umisťováním nadpisů a dalších částí textu na webu do levého okraje můžeme dosáhnout jeho větší přehlednosti

Zamezení vícenásobného odeslání formuláře JavaScriptem

7. září 2004

V řadě webových aplikací je nežádoucí, aby uživatel mohl odeslat údaje z formuláře vícekrát. V této ukázce vyřešíme problém, kdy může uživatel vědomě nebo nevědomě odeslat více požadavků opakovaným kliknutím na odesílací tlačítko předtím, než dostane ze serveru odpověď.

Píšeme pro web – odlište se od konkurence

7. září 2004

Ani s výborným produktem a ještě lepším textem nemusíte mít vyhráno. Na dva kliky od vašeho webu číhá konkurence, která může mít totéž. To nesmíte dopustit. „Odliš se nebo zemři,“ praví v titulu své knihy Jack Trout.

domovkm

6. září 2004

Zhodnoťte a napište svůj názor na tyto stránky.

Manuály aneb Jak jsem se naučil nedělat si starosti a mít rád internet

6. září 2004

Vzpomínáte si na dobu, kdy se počítače programovaly přepínači a manuál byl dělník živící se ruční prací? Vzpomínáte si na dobu, kdy měly diskety metr v průměru a manuál se skládal z popisu zapojení elektronek? Vzpomínáte si na dobu, kdy se počítače lisovaly z gumy a manuál míval tři

PPWizard – programování vlastních rexx kódů

4. září 2004

PPWizard umožňuje vkládat do skriptů i programové kódy jazyka Rexx, díky čemuž se stává velmi silným nástrojem, který není svázán počtem svých vlastních funkcí. Tento článek je takovým malým výletem do jazyka Rexx a jeho praktického využití při generování WWW stránek.

horempadem.cz

3. září 2004

Zhodnoťte a napište svůj názor na tyto stránky.

Editory pro webdesignéry – velký programátor

3. září 2004

World wide web současnosti už dávno není homogenní médium. Webdesignér potřebuje nejen znát, ale i pracovat s řadou různých jazyků, kromě (X)HTML a CSS například také s PHP, ASP, Javou a dalšími. Proto jsou nejpopulárnější multifunkční editory, které zvládají nejen programovací jazyky pro web, ale

Zaklínadla na spam

2. září 2004

Poslanci schválili 29. července 2004 zákon o zákazu siření nevyžádané elektronické pošty, takzvaného spamu. Názory na toto rozhodnutí jsou různé. Ať již prezident řekne ano či ne a zákon projde či nikoli, faktem zůstává, že se spamy budeme prostě muset nadále počítat. Z toho

Kurz SVG – není to Flash a přece se točí!

2. září 2004

Deklarativní animace umožňují velmi snadné animování grafických objektů bez použití skriptů. Tento způsob se označuje jako „time-based“ – můžete definovat přesně načasovanou změnu vpodstatě jakéhokoli parametru grafiky, počínaje rozměry, polohou a průhledností až třeba po změnu transformačních atributů. To je hlavní rozdíl

SMIL – animace a prezentační efekty

1. září 2004

SMIL, neboli Synchronized Multimedia Integration Language, umožňuje vytvářet působivé multimediální prezentace obsahující video, hudbu, obrázky i text. V tomto článku se seznámíme s metodami animace objektů ve SMILu a se základními prezentačními efekty, které nám v budoucnu poslouží při tvorbě komplexních prezentací.