
Anatomie perfektní přihlašovací stránky
Spousta webových stránek se dnes neobejde bez patřičné přihlašovací funkcionality. Co musíte vždy udělat, když chcete aktualizovat svůj profil na Facebooku, zkontrolovat přes webové rozhraní obsah své e-mailové schránky nebo poslat nějakou platbu z internetového bankovnictví? Vždy se musíte nějakým způsobem autentizovat, aby příslušná webová aplikace věděla, kdo vlastně jste a mohla vám podle toho poskytnout další funkcionalitu, která je často nedostupná anonymním (= nepřihlášeným) uživatelům. Funkcionalita pro přihlášení se vždy skládá ze dvou částí – z klientské, která se zobrazuje ve vašem prohlížeči (přihlašovací formulář) a serverové, která na pozadí zajišťuje funkčnost celého přihlašovacího procesu (například ověření platnosti uživatelského jména a hesla). Článek The Anatomy of a Perfect Login Page od Alena Grakalice se zaměřuje na klientskou část a detailně rozebírá jednotlivé části ideálního přihlašovacího formuláře.
Zdroj: cssglobe.com.
Mohlo by vás také zajímat
-
AI v programování: Jak používat GitHub Copilot (část 1)
12. února 2024 -
-
Vlastní web pomocí AI už může vytvořit opravdu každý
8. srpna 2024 -
Regulace digitálních služeb: Co přináší nové nařízení DSA?
20. února 2024
Nejnovější
-
Jak vytvořit web zdarma?
5. srpna 2025 -
10 nejčastějších chyb při tvorbě webu na WordPressu
28. července 2025 -
Co je to neuronová síť
21. července 2025 -
Elektronický podpis – má dnes ještě uplatnění?
16. července 2025